Bob Goes Electric

Ja så heter min lilla för vuxna ponny. Han ser ut  som en ful B-ponny. Haha. Men så snart han får muskler och inte är så busig hela tiden så kan man klla han ''Häst''. Har varit hos han sedan sju i morse och nu är klockan lite över 4. Så jag har varit där ett par timmar. Har mockat, borstat, fodrat och lekt med honom och såklart ridit. Han har inte haft en ryttare på sig sen i september så han var lite vild när vi först logera han med mig på. Sen så tog vi bort linan och red lite. Eftersom det är väldigt tung sand vi rider i så får dom väldigt bra motion och dte räkte med en kvarts ridning sen var han genom svettig. Men hn var pigg och framåt och väldigt ungn för att vara galoppör. Jag fick uppleva en ny sida v honom idag. En väldigt busig sida. För sist jag var där så var han väldigt kelen nu var han bara såå himmla busig. han bockade ett par gånger och sprang runt när jag lekte med honom i hagen. Dessutom får man borsta väldigt länge på honom eftesom han fäller både vinter och föl päls för den har inte gått bort änn.

Men jag ska dit på tisdag och bara lära känna honom mer På tisdag ska jag inte rida honom bara gå runt och kela och leka och busa mycket. Och i morgon kommer det lite bilder från kameran. Dock inte när jag rider för idag så var vi tvungna att hålla igång honom mycket. Men nästa gång kommer det även bilder när jag rider honom.

Hästrna som Denise har är ju alla engelsk full blod. Och dom hon har är:
Den gammla väldskupmästaren Level king och han är nästan 30 år.
Sen har vi den spenstige Mille som vi kallar honom (vet inte hela hans namn)
Och Lilla bobby som är född 17 april 2007 och heter då Bob goes electric.
Och sen världsmäsaren som tävlat elite nivå och vrldskupper och han heter Liger och inget mer.

/Estelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0