Häst och ryttare

Detta inlägget ska jag berätta om vad jag tycker ett bra par är. Alltså häst och ryttare par då. Tänkte skriva lite om dessa par om vad jag tycker strålar om dom. Och jag kännser såklart dessa människor och hästar.

Cajsa och Paola.
Detta par är ett självklart val i detta inlägg. Dom trivs jättebra med varandra oh jag tror att dom kan nå långt med rätt tränare och sånt. Ett bra par handlar liksom inte bara om att dom gör bra ifrån sig inne på ridbanan utan också att dom verkligen delar sinne och hjärta. Och det tycker jag verkligen Cajsa och pål gör.
Linn och Zacc (Zaccanto) har gåt igenom vääldigt mycket. Om man är hemma hoss Linn så ser man massor av första pris som hon vunnit med Zacc både i hoppning och dressyr. Denna ponny är inte lätt. Även fast man kanske tror det. Han är svår att få att gå riktigt lungt och fint och därför krävs det ett riktigt starkt band mellan dom och det finns det.
Evelina och Zättan har gjort ett stort framsteg. Från att Zättan var en liten olydig shettlands ponny så har hon blivit en ganska lungn och fin shettis som är mycket snäll. Men Zättan är väldigt svårriden och det är nästan så att evelina nästan är den enda som kan få henne att gå bra. Eftersom hon bockar med alla andra i galoppen speciellt.
Julia oh Harry (Harlekin) har blivit ett riktigt team. Dom är riktigt framgångsrika och om Julia kunde haft lite mera tid att träna med Harry så vet jag att dom kan gå riktigt långt. Många ryttare tänker bara på att rida men det gör verklugen inte Julia hon står och pysslar med Harry länge och det är det som får hästen att få tillit och göra allt för sin ryttare.
/Estelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0