Svar på frågestunden

Har fått en del frågor och det är jätte kul har även fått några frågor via BDB och Facebook. Här kommer svaren :)
Varför portade du Louise från bloggen:O
Det var inte jag som gjorde det valet. Det var så att jag fått en del mejl om att vi borde ta bort Louise från bloggen för att hon var så oaktiv. Och eran önskan är vår lag så jag och Cajsa bestämde oss för detta. men eftersom det var jag som berättade det för henne så var det jag som fick skulden.
Hur är Grapy att rida?
Man kan säga att hon kan vara lite svårriden ibland. man måste ha tålamod och ha en mjuk och stabil hand.
Han är inte den lättaste. Hin är lite skumpig och lite stel innan man får henne att gå i form. Om en ryttare rider henne rätt så kan hon framstå som underbar. men rider man henne med hård hand så blir hon fruktansvärd.
Hur kom det sig att du fasnade för dressyren?
Jag fastnade för dressyren för att jag helt enkelt tycker om att ha det fin och stilrent och älskar att rida hästen på riktigt istället för att bara hoppa runt utan stil (förlåt till er hoppryttare)
Vad har du för kamera? och hur är den att fotta med?
Jag har en Olympus E-450. Den är bra utomhus men inte lika bra inom hus. Den är svår att fotta med, Man måste lära sig den ordentligt.
Har du gåt på någon annan sport än ridning eller går du?
Ja jag har gått på handboll men slutade pågrund av att jag ville satsa mer på ridningen. men jag älskar fortfarande att spela handboll.
Har du några djur? i så vall vad och vad heter den/dom?
Ja, Jag har en helt galen hund som heter Max. han är en Charles King Cavalier Spaniel.
Han är kastanjebrun med vitt i pannan och är väldigt knäpp.
Har du några mål inom ridningen att nå inom detta året?
Ja jag har ett. Mitt mål inom detta året är att vinna en LB i dressyr med Grapy. Jag tror att jag kan nå det målet.
Vad är det bästa och sämsta med Grappan?
Det bästa med henne är att hon är så uppmuntrande. Och det sämsta med henne är att hon ibland kan bli väldigt bitchig.
Vad är Grapy för ras?
Grapy är Engelskhalvblods korsning.
Varför hopptävlar du inte Grapy?
Man får inte hoppa Grapy för att hon blir väldigt vild och farlig.
Hur var Bombi att rida och i personlighet?
Bombi var väldigt snäll och gosig. Men han ville gärna stanna vid hoppning om man inta hade om skänklarna mycket bra. Han har alldrig bitigt eller sparkats så man kan säga att han var en väldigt god ponny i hjärta och själ.
Hur skulle din drömhäst se ut för er?
Min drömhäst skulle helst vara en svart PRE häst som var duktigt i dressyroch hoppning som skulle vara väldigt snäll och trevlig.
Letar du häst?
Ja det gör jag till en viss del.
Vill du köpa Grappan?
Ja det vill jag. Men hon är tyvär väldigt gammal. Men får jag chansen så tar jag den.
Visiterar eller stretchar du Grapy?
Ja det gör jag. Jag stretchar en gång i månaden och visiterar henne i princip varje dag.

/Estelle
P.S
15 frågor! Ni är grymma :)

Kommentarer
Postat av: Linda Ekelund

Naw <3 !Noras bästa kompis.De är panter-tanterna de där 2 haha.Kram Linda (noras skötare)

2011-04-29 @ 11:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0