Träns

1. Kandar Tudor Claridge Horse
Snyggt träns och snyggt med rundsytt. pannbandet ser ut att vara för stort på den här bilden dock?
Kollade på detta tränset på hööks också, men det fanns bara i full och cob och paola har innersta hålet på ponny så det gick icke med den tränset. Tycker däremot att nosgrimman kunde varit rundare.

Betyg: 4/5



2. Pullarträns Claridge Horse
Detta tränset är nog ganska gulligt till en Bponny som tävlar hoppning.
Annars tycker jag inte den passar till någon ponny eller häst.
Det verkar ha ganska dåligt läder också när jag kände på det på hööks.
(Ni vet ju hur man är när man har en liten B-ponny som heter Rudolf som jag först tänkte satsa på hoppning med ;) )

Betyg: 2/5



3. Remontträns Claridge Horse
Tycker att knäppet på nosgrimman är fult och pannbandet är kort och rakt + att det är guldknäppen.
Dislike. Snygg färg däremot.

Betyg: 1/5



4. Aachenträns Claridge House Donegal
Detta tränset har jag själv till Paola. Detta tränset köpte vi för att tävla i och träna för tränare med, ha på fotoshoots osv. Men det blev tillslut en "alldags"ridning i det. Det är superfint och har helt släta tyglar och jag älskar det! Har dock bytt pannband på det och smörjer det ofta nu eftersom lädret på sidostyckena har börjat spricka lite. Nosgrimman är inte för brett och inte för litet heller. den har en liten "upphöjning" som döremot är något mer åt det fyrkantiga hållet, men det är faktiskt snyggt! 
Love it!

Betyg: 4,5/5

 

5. Aachenträns Gold Medal
Supersnyggt träns och det var detta träns som låg först på min lista till Paola. Men detta träns fanns också bara i Cob och Full :( Pannbandet är skitsnyggt och tränset är rundsytt och nosgrimman är stor och bred denna nosgrimman är däremot jättefyrkantig på "upphöjningen" och det drar ner tränsets helheltsintryck lite.
Lädret är jättelent när det är nytt.

Betyg: 4/5






Kommentarer
Postat av: Love

det du hade (4:an) var snyggast

2011-04-23 @ 19:54:02
Postat av: Anonym

1,2,3,5 är snyggast:D

2011-04-24 @ 10:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0